Niektóre wybrane tytuły App Store można odtwarzać nie tylko za pomocą joysticków dotykowych, ale także joysticka podłączonego do iPhone'a lub iPoda touch. Wraz z iOS 7 Apple chce teraz zapewnić swoim programistom oficjalny interfejs dla gamepadów i joysticków. Jak powinny wyglądać z grubsza, Apple wyjaśnia w swoich instrukcjach programowania dla programistów.

Najważniejszym wymogiem korzystania z nowego API jest udział w programie Apple „Made for iPhone” lub „Made for iPod”. Ponadto Apple ogranicza się do trzech typów kontrolerów dla iOS, a także dla OS X: „Standardowy” kontroler, do którego włożony jest iPhone lub iPod touch, „rozszerzony” kontroler, który ma również gniazdo dla urządzenia iOS jako a także kontroler, który łączy się bezprzewodowo, prawdopodobnie przez Bluetooth, z urządzeniem Mac lub iOS. Według Apple różnica między „standardową” a „rozszerzoną” polega na układzie kontrolera. Podczas gdy standardowy kontroler ma tylko kilka konwencjonalnych przycisków, programiści mają również możliwość opracowania „rozszerzonych” kontrolerów, które są dostosowane do ich gry.

Kolejnym wymaganiem jest możliwość grania w grę w konwencjonalny sposób poprzez dotykanie i przesuwanie urządzenia lub na komputerze Mac za pomocą myszy lub gładzika i klawiatury.

Dzięki oficjalnym joystickom Apple mógł wreszcie rozwinąć iOS w pełnoprawny system gier. To może być ekscytujące, jeśli Apple otworzy „hobby” Apple TV dla aplikacji. Najpóźniej w tym momencie Apple będzie bezpośrednio konkurować z Microsoft, Sony i Nintendo, a także z powstającymi obecnie konsolami Android, takimi jak Ouya.

Więcej na te tematy:

iOS 7

iPada

iPhone

iPoda touch

programowanie

głos_12

głos_13

głos_19

Dyskutować z!

Tutaj możesz skomentować artykuł „Apple dostarcza programistom iOS instrukcje programowania joysticków”. Po prostu zaloguj się na swoje konto maclife.de lub wypełnij poniższe pola.